Największe plusy reklam zewnętrznych

Największe plusy reklam zewnętrznych

Reklama uliczna od dawien dawna cieszy się niesłabnącą po dziś popularnością. Bazuje one bowiem na najważniejszym ludzkim zmyśle jakim jest niewątpliwie wzrok. Udowodniono naukowo, że to właśnie obraz o wiele silniej oddziałuje na większość ludzi aniżeli tekstu. W tym wypadku liczy się bowiem efekt pierwszego wrażenia, to właśnie grafika w pierwszej kolejności skupia nas wzrok. Jakie inne atuty mają jeszcze reklamy, które spotykamy praktycznie na każdym kroku?

Reklamy w mieście – widzę i zapamiętuję 

reklama zewnętrznaReklama zewnętrzna to ten rodzaj reklamy, który z samego założenia ma docierać do konsumentów znajdujących się poza domem. Grafiki te prezentowane są zazwyczaj na specjalnie przystosowanych do tego nośnikach takich jak telebimy, bilbordy, tablice reklamowe czy słupki ogłoszeniowe. Reklamy zewnętrzne sprawdzają się więc głównie w centrach większych miast, na ulicach oraz w miejscach lub instytucjach, które skupiają sporą grupę ludzi (galerie handlowe, restauracje, szkoły, uczelnie itp.). Sporo telebimów umieszcza się również przy ruchliwych drogach, a od niedawna, w Warszawie, ogromne, siarkowane płachty reklamowe znajdują się również na budynkach. Do największych atutów reklam zewnętrznych należy ich niesłabnąca na przestrzeni lat siła przekazu, a więc siła bezpośredniego docierania do potencjalnych klientów. Jeśli dana reklama graficzna jest dla nas atrakcyjna, to istnieje spora szansa, że zapamiętamy ją i w konsekwencji zapragniemy posiadać zaprezentowany na niej produkt czy też zdecydujemy się na skorzystanie z trafiającej do naszych potrzeb usługi. Ponadto reklama zewnętrzna jest znacznie tańsza w porównaniu m.in. do reklam audio-wizualnych prezentowanych w telewizji czy internecie. W omawianym przypadku mamy także ogromną kontrolę nad tym gdzie nasza reklama zostanie ulokowana, a więc do jakich odbiorców docelowo trafi. Firmy wynajmujące tablice reklamowe czy bilbordy dają bowiem swoim klientom możliwość wybrania dowolnej lokalizacji oraz konkretnego okresu, podczas którego reklama będzie wisiała na udostępnionych przez nich nośnikach. Daje to firmom ogromne możliwości dotarcia do docelowych klientów. Dla przykładu firma papiernicza powinna zamieścić swoją reklamę nieopodal szkoły czy uczelni, czyli skupisk odbiorców, którzy byliby zainteresowani skorzystaniem z adresowanej bezpośrednio do nich oferty. 

Graficzne reklamy nadal cieszą się ogromną popularnością wśród film. Są łatwo dostępne, nie wymagają dużych nakładów finansowych i dają możliwość bezpośredniej kontroli treści, która ma się na nich ukazać. Dodatkowo są również stosunkowo trwałe i przyciągają wzrok. Występują praktycznie na każdym kroku, największe ich natężenie występuje zwłaszcza w miejscach, które skupiają sporą ilość ludzi (instytucje, szkoły, centra handlowe). Jeśli wybierzemy odpowiednie miejsce na naszą reklamę, które będzie zrzeszało pożądaną przez nas grupę docelowych klientów, istnieje spora szansa, że przyniesie nam to sporo korzyści.  

Close Menu