Polecane kursy pilota niekomercyjnego

Polecane kursy pilota niekomercyjnego

 

Na brak chętnych do drużyny nigdy nie narzekaliśmy, gdyż pasjonatów historycznego lotnictwa nie brakowało, zwłaszcza osób które aktywnie chciały udzielać się na pokazach lotniczych. Problemem jednak był zawsze brak licencji pilota, nawet podstawowej, gdyż takowa była wymagana do obsługi samolotu historycznego, mieszczącego się w normach na samolot ultralekki. Kierowaliśmy więc większość potencjalnych nabytków do ośrodków szkoleniowych, przeprowadzających kursy na licencję pilota.

Kurs na podstawową licencję pilota niekomercyjnego

rekomendowany kurs pplLicencja ppl, pozwalająca na obsługę maszyn mających udźwig do pięciu ton była najbardziej podstawowym uprawnieniem, jakie mógł zdobyć początkujący pilot i jako taka, była wymagana do uczestnictwa w pokazach lotniczych. Jednak było to jedyne uprawnienie jakie pilot musiał dostać, gdyż obsługiwane przez nas maszyny mieściły się idealnie we wszelkich normach i były uznawane za samoloty ultralekkie na potrzeby określania wymagań pilotów. Kursy jednak różniły się w zależności od ośrodka i kadry, oraz wyposażenia przez nie posiadanego, dlatego nowym kolegom polecaliśmy zwykle jeden z kilku znanych nam ośrodków, wyróżniających się rzetelnością i wysokim poziomem nauczania. Szczególnie rekomendowany kurs ppl przeprowadzany był w ośrodku położonym na terenie lotniska na którym również działał nasz aeroklub, a przeprowadzany był przez pilotów pokazowych i komercyjnych, mających wiele tysięcy wylatanych godzin i bardzo duże doświadczenie w pilotowaniu wielu rodzajów maszyn, zarówno cywilnych jak i komercyjnych. Kurs ten, mimo iż umożliwiał zdobycie tylko podstawowej licencji, bardzo dobrze przygotowywał pilotów do korzystania z przestrzeni powietrznej, gdyż oprócz teorii i szkolenia obsługi maszyny, instruktorzy wykładali również często pomijane tematy, jakimi były sposoby komunikacji i prawidłowa frazeologia podczas kontaktu z kontrolerami naziemnymi czy innymi samolotami.

Wiedza taka nie tylko znacznie ułatwiała odbywanie lotów, ale zapobiegała również wielu problemom i wypadkom, spowodowanym nieprawidłowymi formami komunikacji w bardzo ściśle określonych warunkach. Ośrodek również prowadził szkolenia na nowoczesnych symulatorach lotu, przeznaczonych zarówno dla pilotów cywilnych, jak i komercyjnych. Po tak dokładnym szkoleniu, piloci byli więc dobrze przygotowani do lotów w każdym środowisku, mając wiedzę nie tylko o pilotowaniu, ale również o wszystkich zagadnieniach teoretycznych, które występują w trakcie lotów, a nie są często wspominane na podstawowych szkoleniach.