Szafki elektroniczne w portierni

Szafki elektroniczne w portierni

W dużych budynkach biurowych liczba pomieszczeń, do których należy przechowywać klucze, jest bardzo duża. Ich bezpieczne i przejrzyste przechowywanie powinno wymagać więcej niż pudełka, do którego są wrzucane lub tablicy z oznaczonymi haczykami. W takich przypadkach rynek oferuje nowoczesne rozwiązania, które pozwalają na sprawne wydawanie kluczy, kontrolowanie tego, które i komu zostały wydane, a także podnoszące bezpieczeństwo, zapewniając, że żadna osoba niepowołana nie uzyska do nich dostępu.

Działanie systemu elektronicznego poboru kluczy

szafki na klucze elektroniczneZastosowanie elektronicznych systemów wydawania kluczy pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa budynku, ale także usprawnienie pracy portierni. Stosowanie tego systemu, wymaga zamontowania szafki na klucze elektroniczne, w której wszystkie będą przechowywane. Otwierana może być jedynie za pomocą wpisanego kodu lub karty magnetycznej pracownika, który ma możliwość pobierania kluczy. Po jej zbliżeniu, wstukać należy numer przypisany do konkretnego klucza. Szafka zostanie odblokowana, a mechanizm zabezpieczający dany klucz zwolniony, umożliwiając jego pobranie. Są dwa główne typy szafek umożliwiające różne sposoby przechowywania. Pierwszy zakłada wyposażenie każdego z kluczy w specjalny brelok elektroniczny. To w nim zapisane są informacje o przypisanym numerze, dzięki którym można potem pobrać pojedynczy egzemplarz lub cały pęk, za pomocą wstukania ciągu cyfr na panelu. Drugi wykorzystuje w swoim działaniu wkładki bębenkowe, które na pierwszy rzut oka są identyczne z tymi, które stosuje się w drzwiach domów i mieszkań. Każda jednak przeznaczona jest na jeden konkretny klucz. Jej mechanizm zwalnia się po uzyskaniu przez pracownika autoryzacji. Może on ją wtedy przekręcić i wyciągnąć klucz. By go zwrócić, wystarczy otworzyć szafę, włożyć i przekręcić zamek z powrotem tak, jak robi się to w przypadku zamykania zwykłych drzwi. Mechanizm blokuje bębenek i do ponownej autoryzacji, klucz jest niemożliwy do wyciągnięcia.

Współczesne sposoby usprawnienia pracy w portierni, zakładają użycie elektronicznych systemów depozytowych kluczy do pomieszczeń. Dzięki temu, za ich pobór odpowiadają uprawnieni pracownicy. Gwarantują one nie tylko szybkość obsługi i łatwe sprawowanie kontroli nad tym, gdzie są poszczególne klucze. Podnoszą też bezpieczeństwo całego systemu, dzięki autoryzacji dokonywanej za pomocą kart magnetycznych i kodów. Eliminuje to niebezpieczeństwo dostania się do strategicznych pomieszczeń osób do tego nieuprawnionych.